Canon EOS R6 Mark II - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS R6 Mark II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Ineke 16-02-2023

Prima toestel met een geweldige autofocus

Geschreven voor: Canon EOS R6 Mark II

Ik had een Canon R5 en een 5D. Dus een systeemcamera en een spiegelreflex, wat niet handig is met wisselen van lenzen. Aangezien ik toch graag 2 camera's bij mij heb, heb ik gekozen (na lang wikken en wegen) voor de R6 mark II. Hij kwam erg goed uit de reviews en de bediening is nagenoeg hetzelfde als bij de R5. De R7 was ook lang in beeld vanwege de 34.4 MP tegen de 25.6 MP van de R6 en het grotere bereik omdat het een cropcamera is. Hij viel af vanwege het feit dat het achterste instelwiel en de joystick elkaar in de weg kunnen en de veel lagere resolutie van de elektronische zoeker.

Ik heb de R6 mark II nu ruim 2 weken in gebruik en de autofocus is geweldig. Hij is ook sneller dan de R5 en heeft als voordeel dat je kunt fotograferen in de elektronische stand met geluid. Het is een soort klein rateltje dat je hoort. Ik had vandaag alleen de R5 bij mij en bij dat toestel heb ik absoluut geen idee hoeveel foto's ik maak. Erg vervelend vind ik dat en daarom heb ik hem vaak op de mechanische stand staan. De R6 ligt prima in de hand en ik gebruik hem met een 100-500 mm lens en een 70-200 F4. Die combinaties gaan prima. Ik heb er (tot nu toe) geen spijt van, maar vind het wel jammer dat het toestel maar 25.6 MP heeft. Dat had wat meer mogen zijn.

Pluspunten

• prima kwaliteit
  • ligt fijn in de hand
  • snel
  • geluid mogelijk bij elektronisch fotograferen
  • makkelijke bediening

Minpunten

• aantal MP's - dat hadden er wat meer mogen zijn
  • vrij duur

w*****@h****** 14-01-2023

prima overstap naar Canon Eos R6 Markii

Geschreven voor: Canon EOS R6 Mark II

Heb deze camera sinds gisteren in bezit.
De eerste indrukken zijn zeer goed, ligt lekker in de hand en voelt meteen vertrouwd aan.
heb hem gekocht als opvolger van mijn Eos D90, en dit is dus een overstap naar spiegelloos en full frame.
Denk dat ik hier geen spijt van zal krijgen.

Pluspunten

• licht lekker in de hand
  • voelt meteen vertrouwd
  • goed en duidelijk menu voor instellingen

Minpunten

• nog niet kunnen vinden